24. října 2017

Tajfun

Je neděle okolo jedenácté dopoledne. Zpod peřiny koukám směrem k balkónu a za zataženým závěsem předpokládám silný déšť. Je to tak. S krátkou dvacetihodinovou přestávkou prší nepřetržitě už od pátku 13., tedy deset dní. Přesně v období, kdy jsem neměla práci a plánovala vyrazit někam do přírody. Jsem mrzutá a nic se mi nechce. Znovu se zabalím do peřiny. Přemlouvám sama sebe, že si musím vynahradit ty včerejší čtyři hodiny (ne)spánku, ale z postele mě vytáhnout povinnosti. Za chvíli se mám sejít s paní Fudžisaki a pak do práce.

Najedeno, převlečeno, zabaleno. Poslední kontrola mobilu. Zpráva od paní Fudžisaki.
„Dobrý den, tajfun se blíží. Neodložíme raději náš sraz na jiný den?“
Ano. ANO!
„Promiňte, že píšu tak pozdě. Můžete ve středu večer?“
„To by šlo. Tak ve středu. Doufám, že dneska nebudete muset jít do práce.“
Hlavou mi projel včerejší mail od šéfa: Dejte mi vědět, jestli zítra dorazíte. Tajfun má sice přijít až k pondělnímu ránu, ale možná kvůli silnému dešti nebo větru bude pro vás náročné dojít do práce.
Kéž bych mu tehdy odepsala, že bych raději přišla jindy. Ale to ze mě mluví strach.

Tajfun. Sice jde jen o silný vítr s deštěm, ale všichni se ho tu obávají. Obzvlášť toho zítřejšího. Prý to bude super tajfun! Jsem nedočkavá. Už jsem tu v minulosti dva zažila, ale nikdy okolo toho nebylo takový haló. Promění se chodníky v potoky? Budou vzduchem lítat kočky?

Dneska do restaurace přišli jen čtyři hosti. Dva rezervaci kvůli počasí zrušili, zbytek se prostě neukázal. Většinu šichty trávím konverzací s kolegyní a šéfem a neustálým vyhlížením tajfunu. Půl desáté večer. Zvedl se vítr.
„Juki, koukej, už to tam fičí.“
„No jo!“
„Kateřino, dostanete se v tom počasí domů?“
„Nebojte se, šéfe. Na metro to mám tři minuty.“
To bude skvělý! Vzrůšo, jak před prvním zemětřesením. S adrenalinem v krvi myju a utírám nádobí rychlostí jeden talíř za sekundu.

Jedenáct. Konec. S deštníkem vybíhám ven a doufám, že mě vítr odfoukne o pár metrů, ale … nic. Jenom krápe. Nééé!!! Rychle kontroluju předpověď, jestli jsem to neprošvihla. Očekávaný příchod tajfunu do Tokia v 6:00. Uf. Pomalým krokem se šoupu na metro. Nabít baterku ve foťáku, nastavit budíka na šest ráno. Tohle nesmím prošvihnout.

Díky spánkovému deficitu z předchozího dne usínám okamžitě. Bez rekapitulace dne, meditace, vymyšlení outfitu na další den i bez pomyšlení na přítele. Naštěstí budík jsem si nařídila. Ve snech se mi honí hlavou divocí psi a kočky, silné větry a metelice … 6:00! Ze stolu čapnu foťák a čočkou se nalepuju na okno. Koukám nalevo, napravo, nahoru a dolu. Dešťové kapky dopadají na zem průměrnou rychlostí v průměrné hustotě. Kde je ten super déšť? Vylézám na balkón a čučím na ulici pode mnou. Nějaký chlap si to tam štráduje s mírnými škubnutími deštníkem. Kde je ten super vichr? Kde je zatraceně ten super tajfun?


Naprosto zklamaná znovu kontroluju předpověď. Očekávaný příchod tajfunu do Tokia v 6:00. Takže tohle je ono. Trošku větřík, trošku deštík. Fiasko! Kontroluju i e-mail. Kvůli tajfunu je zrušena dopolední výuka. Aspoň to. Vypnu budík, foťák a lezu zpátky do postele. Jsem mrzutá a nic se mi nechce. Jdu si vynahradit ty předvčerejší čtyři hodiny (ne)spánku.
Žádné komentáře:
Okomentovat